Naast zijn studie commerciële economie aan de Johan Cruijff Academy in Groningen en zijn vele uren ijshockey training werkt Brend de Jong voor Arriva op de zakelijke klantenservice. In dit interview volgen wij Brend bij het bekende vervoersbedrijf Arriva. Brend vertelt ons over zijn werk en hoe hij bij Yelgo terecht is gekomen.
Je werkt nu sinds mei bij Arriva. Hoe ben je bij de vacature terecht gekomen?
“Een vriend van mij werkt voor een werving en selectiepartij in Groningen, die ook connectie heeft met Yelgo. Hij zag dat er een vacature open stond voor de functie bij Arriva. Hij wist dat ik op zoek was naar een baan in de richting van mijn studie die ook aansloot op de rest van mijn bezigheden. Ik sport op hoog niveau, waardoor ik ook veel tijd besteed aan trainingen. De vacature bij Arriva was voor 24 uur, en ook de commerciële binnendienst sloot goed aan op mijn studie commerciële economie.”
Dat was dus een goede match! Hoe verliep het sollicitatieproces?
“Ik zocht contact met Yelgo en solliciteerde op de vacature. Eigenlijk ging alles heel snel, binnen een week was alles geregeld en kon ik aan de slag. In de eerste periode had ik regelmatig contact met Yelgo om alle praktische zaken goed af te stemmen. Dit was allemaal goed geregeld.”
Wat houdt je functie bij Arriva in?
“De accountmanagers van Arriva sluiten zakelijke contracten met bijvoorbeeld bedrijven of gemeentes. Vervolgens verzorgen wij dat alles op naam wordt gezet, de activering van de abonnementen, dat mensen hun pasjes ontvangen en later ook de verlenging van de abonnementen. Soms komt het voor dat er problemen zijn met abonnementen, bijvoorbeeld door wijzigingen in de systemen. Ook hierover kunnen mensen met een zakelijk abonnement met ons bellen.”
Hoe ervaar je de sfeer en het team bij Arriva?
“De sfeer in het bedrijf is goed! Arriva is een groot bedrijf, dus je leert nooit al je collega’s kennen. Maar binnen mijn team is het zeker gezellig. Ik werk in een team met alleen maar vrouwen, dat was in het begin wel even wennen maar het is zeker een leuk team.”
Wat vond je het meest waardevolle aan je tijd bij Arriva tot nu toe?
“Arriva is een grote organisatie en een bekende naam voor bijna iedereen. Het is heel interessant om bij zo’n organisatie binnen te kijken door middel van een tijdelijke functie waar ik nu in werk. Ik zie het als een verrijking voor mijn CV en mijn werkervaring.”
Zijn er ook uitdagingen in je werk bij Arriva geweest?
“Voordat ik bij Arriva aan de slag ging had ik een half jaar als accountmanager voor een ander bedrijf gewerkt. Dit vond ik erg leuk. Hierdoor was ik in het begin wel een beetje bang dat het lang achter de computer zitten bij Arriva niet zo leuk zou vinden. Toch heeft de functie me veel geleerd en denk ik dat het een waardevolle tussenstap is geweest naar een volgende stap. Ook bij Arriva zijn er veel mogelijkheden om op verschillende manieren door te groeien.”
Wat zijn je plannen voor de komende tijd?
“Mijn contract bij Arriva via Yelgo liep af op 8 december. De komende maanden blijf ik nog met een tijdelijk contract bij Arriva. Er zijn nog veel mogelijkheden binnen het bedrijf, dus wie weet. Maar eerst ga ik de komende maanden mijn studie afronden.”
Om je de best mogelijke ervaring te bieden, maakt onze website gebruik van cookies en vergelijkbare technologieën. Je kunt cookies beheren en blokkeren via je browserinstellingen. Het uitschakelen van cookies kan echter invloed hebben op de functionaliteit van de website. Door onze website te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiegebruik.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.