Stel je eens voor dat je twee keer zoveel kennis en vaardigheden krijgt voor dezelfde prijs. Dit bieden we dankzij het Development Program. Onze Yelgo Digitals worden namelijk allemaal gecoacht door mensen die gepokt en gemazeld zijn in de online wereld. Zoals Robin Telgenhof. Robin heeft een reistas vol online ervaring die hij onder andere opdeed bij vakantiehuizenexpert Belvilla. Dit past Robin nu toe bij zijn eigen online marketingbureau én als coach bij Yelgo: ‘Organisaties zijn zelf niet verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Yelgo Digital, maar plukken hier zo wel de vruchten van’. Met het Development Program voegen we de daad bij het woord wanneer we beloven dat wij Tomorrow People hebben.
Vanuit eigen interesse coachen
In het Development Program koppelen we Yelgo Digitals aan een expert binnen het vakgebied. Zoals Robin Telgenhof, inmiddels eigenaar van zijn eigen marketingbureau. Robin heeft een bak ervaring in de reisbranche: maar liefst twaalf jaar lang werkte hij als Online Marketing Specialist voor Topic Travel. Hier was hij verantwoordelijk voor het opzetten van een nieuw dochterbedrijf én de online marketing daarvan. Later werd het bedrijf overgenomen door het gerenommeerde Belvilla. Dé website voor het huren van vakantiehuizen met gemiddeld 50.000 bezoekers per dag. Hier heeft Robin nog 4 jaar gewerkt als Online Marketing en Conversie Specialist voordat hij de stap zette naar een zelfstandig online marketingbureau.
Met al deze ervaring op zak helpt hij graag getalenteerde Yelgo Digitals met hun persoonlijke ontwikkeling. Robin: ‘Ik vind het erg leuk om kennis over te dragen en teams te verbeteren. En het is ontzettend interessant om bij verschillende bedrijven en branches een kijkje nemen. Zo merk ik dat er veel gelijkenissen in de online marketing met de reisbranche zijn en dat ik mijn kennis ontzettend breed kan toepassen.’
Iedere Yelgo Digital heeft andere leerdoelen
Robin coacht momenteel drie Yelgo Digitals, ieder op een wijze die goed bij hen past. Robin: ‘Het is afhankelijk van waar de Yelgo Digital behoefte aan heeft. Het groeipad en de invulling daarvan bepalen we met elkaar.’ Zo helpt hij de een met een verdieping in Google Analytics, de ander met marketing automation en weer een ander met Google Data Studio en Tag Manager.
Constant een frisse blik
Als coach helpt Robin de Yelgo Digitals door een klankbord en sparringpartner te zijn. Hij merkt dat deze samenwerking altijd tot frisse nieuwe inzichten leidt. Robin: ‘Wat je veel ziet in organisaties is dat ze in een bepaald patroon en ritme belanden. Ze groeien gestaag, maar halen er niet uit wat er in zit. Sparren met een externe kan dit doorbreken. Het zorgt voor een frisse blik, nieuwe ideeën en inspiratie. Met als resultaat een snellere en grotere groei.’
Sneller ontwikkelen
Robin ziet dat Yelgo Digitals zich door het Development Program sneller ontwikkelen: ‘Door te sparren met een expert hebben ze extra kennis en ervaring voor handen. Als een online specialist echt stappen wil zetten in zijn of haar persoonlijke ontwikkeling, dan is dit programma dé manier om nieuwe kennis te vergaren, die ze vervolgens direct in de praktijk toe kunnen passen. Het is geen standaard pakket, maar echt een gepersonaliseerde training.’
Development Program valt binnen het tarief
Ook voor opdrachtgevers is het programma een uitkomst. Robin: ‘Organisaties zijn zelf niet verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Yelgo Digital, maar plukken hier zo wel de vruchten van. Juist die persoonlijke ontwikkeling zorgt voor gemotiveerde medewerkers. En dat is allemaal al onderdeel van het tarief.’